Pluspakken – kopister eller genialt?

Både på min blog og den tilhørende Facebook side er jeg så heldig at få en masse kommentarer – de fleste af dem er skønne og jeg elsker hver og en der tager sig tid til at kommentere. Der kommer også indimellem spørgsmål og er det noget jeg kan hjælpe med at løse, så gør jeg det gerne. Forleden kom der en kommentar på mit seneste indlæg om Pluspakken som jeg jo er ambassadør for.

Skærmbillede 2016-04-12 kl. 14.08.09

Jeg svarede selvfølgelig på kommentaren som på ethvert andet indlæg. Efter et stykke tid kunne jeg mærke der dog alligevel var noget der irriterede mig ved indlægget. Siden jeg startede min blog, har jeg gjort meget ud af ikke at reklamere for noget jeg ikke kunne stå inde for. Og i øvrigt har jeg også gjort det til et valg, om man fx vil se bannerreklamer på min blog, som er affiliate links, dvs at jeg får en lille procentdel af det beløb der bliver købt for, hvis en af mine læsere klikker på et af mine links og fx køber noget på en webshop. Disse links ligger på en seperat side, så når man læser min blog, ser man ikke den slags reklame. Dette er total omvendt af hvad de fleste bloggere gør og ej heller en god forretning, men det er mest mig på denne måde. Enkelte af mine indlæg kan omhandle affiliate reklame, men det er efterhånden ved at være længe siden jeg har haft tid til at lave et sådant indlæg.

Da jeg i sin tid takkede ja til at blive ambassadør for Pluspakken efter at have afprøvet deres koncept, takkede jeg kun ja fordi jeg oprigtigt syntes det var et godt koncept og nogle gode ting man fik i deres pakker. Og netop derfor ærgrede denne kommentar mig. Havde jeg ikke sat mig godt nok ind i konceptet, havde de virkelig kopieret det der hedder HappyHello og var de i det hele taget slet ikke så reelle som jeg troede… Og hvad med jer – har jeg fyldt jer med information om et firma og et koncept, som slet ikke var rigtigt? De som kender mig ved, at jeg naturligvis undresøger dette nærmere med sådan en kommentar og faktisk ret skarp udmelding om Testfamilien og Pluspakken.

Jeg vil til at starte med gerne gøre opmærksom på, at jeg ikke tidligere har kendt til Happy Hello og deres koncept og den information jeg har fundet omkring dem, er taget fra deres hjemmeside, som jeg må gå ud fra er korrekt. Man kan fra gravid til barnet er 4 år, købe en månedspakke hos deres firma. Man binder sig til et abonnement på henholdsvis 1, 3, 6 eller 12 mdr og prisen ligger fra 279 kr pr måned afhængig af perioden man binder sig for. Produkterne i pakken er alt fra graviditetsudstyr til legetøj tilpasset barnets alder og udviklingstrin. Der er mellem 3-6 produkter i hver pakke. Værdien af produkterne i deres pakker skulle være højere end det man betaler, men jeg kan reelt ikke se nogle steder hvor meget man sparer. Hele konceptet får mig til at tænke på Mosy konceptet fra Norge, som jeg blev opmærksom på for et stykke tid siden. Dette er også en abonnementstjeneste med en månedlig pakke til børn i alderen 0-6 år med 4-6 stykker legetøj eller produkter hver gang. Min blog læser og kommentarskriver, informerer om at Happy Hello sendte deres første pakker ud i september 15. Jeg kan ikke finde noget om dette på deres hjemmeside, men kan se at de har deres første blogindlæg på dette tidspunkt, så enten kender hun firmaet ret godt eller også har hun antaget datoen ud fra blogindlægget. På deres Facebook side, skriver de at de hver måned sender en pakke afsted til tusindvis af glade mødre. Det får mig til at blive en anelse misundelig, for jeg ved hvor stort et arbejde det kræver og at det må være til stort set alle dem der har liket dem på Facebook. Det er simpelthen en helt utrolig høj succesrate. De har 3371 Facebook likes og 2288 følgere på Instagram.

Testfamilien – der er Pluspakkens “mor” – startede 1. november 2014. Ideen var at foretage tests af forskellige produkter i forskellige familier og få helt ærlige anmeldelser af disse. Den 1. marts 2015 startede de Fordelsklubben (den gav fordele hos forskellige webshops i form af rabatter, indgange diverse steder, osv), hvor de begyndte at sende velkomstpakker ud med bla nogle af de produkter der var blevet testet. Flere og flere ønskede at blive testfamilier, hvilket sikkert resulterede i at flere og flere meldte sig ind i fordelsklubben og ret hurtigt blev der sendt en del velkomstpakker ud. Derfor ændrede man velkomstpakkerne til at være månedspakker i december 2015 og således var Pluspakken.dk født. Der er hver måned siden da sendt Pluspakker ud, men en stor forskel er at konceptet ikke er abonnementsbetinget. Man skal hver måned ind og bestille sin pakke hvis man ønsker den og det var netop det jeg i sin tid faldt for, for jeg har ikke lyst til at være bundet af noget. Ønsker man pakken, skal man hver måned bestemme hvor stor en pakke man vil have, om man vil have en eller flere og hvem den skal være til. Det er således ikke kun til børn fra 0-4 år, men til børn, kvinder og mænd i alle aldre. Pakkerne bliver således individuelt pakket alt efter modtagerens alder, køn, str (især hvis det er børn), interesser, pakkens pris, osv og det er i mine øjne et kæmpe stykke arbejde. Ud fra produkternes vejl udsalgspriser, sparer man 30-70% på de produkter man får i Pluspakken, samtidig med at jeg personligt flere gange har oplevet, at der er en bonusting med fra et firma, som ikke indgår i dette regnestykke. Den 1. april lukkede de Fordelsklubben – ikke fordi den ikke var en succes, men fordi Pluspakken har vokset sig så stor, at det er et spørgsmål om at prioritere. Testfamilien har i øvrigt 17.593 Facebook likes og 14.500 Instagram følgere. Pluspakken har fået sin egen Instagram profil og har 4444 følgere.

Så at påstå at koncepterne er ens og at Testfamilien har kopieret Happy Hello, må være en misforståelse fra min læsers side. Men det er godt engang imellem lige at blive gjort opmærksom på, om man nu reklamere for det rigtige og har forstået koncepterne rigtigt. I dette tilfælde blev jeg i hvert fald bekræftet i, at jeg havde sat mig godt nok ind i det inden jeg skrev indlæg om Pluspakken. Jeg har siden januar fået en månedspakke – noget jeg ellers aldrig har prøvet at bestille før og noget jeg faktisk heller ikke havde troet jeg ville bestille. Men jeg synes det er super hyggeligt at få deres pakker og selvom det ofte er Anemone jeg bestiller til, så er jeg total spændt hver gang vi skal hente en pakke.

Jeg er derfor glad over fortsat at kunne – og have lysten til – at reklamere og dermed også være ambassadør for Pluspakken.dk, hvor jeg også er heldig at kunne dele min rabatkode “susan” med mine læsere så de sparer 15%. Og så er der en ting mere… Jeg kom til at bestille en april pakke til Anemone (og måske lidt til lillesøster) og jeg kom til at bestille en stor en denne gang… Jeg glæder mig til at dele billeder med jer – især på Instagram.

12963710_10154071356547716_4141140418249333056_n  13001158_10154071356577716_41587205638001533_n 13006702_10154071356612716_4630286604252094255_n

Anemone undersøger noget trælegetøj hun fik i Pluspakkens martspakke!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>